זירה מקצועית לאדריכלים
מעצבים ואנשי מקצוע

מאגר חברות ואנשי מקצוע מובילים בעולם הבנייה

ובנוסף מאמרים ופורומים בנושאי הבנייה והעיצוב עם מיטב אנשי המקצוע בארץ

רוצים להעלות תוכן, חדשות, אירוע או כל דבר שיעניין את הגולשים? שלחו אלינו

בית של חלומות רטובים

מאת: מיכל בדש - אדריכלות ועיצוב פנים
כבר בכניסה לבית הנמצא ברחוב שקט בקריית אונו הוותיקה, אפשר לראות שמדובר במשפחה שלא חסכה באמצעים כדי להשיג עיצוב מרשים ועדכני החל בדלת הברזל הצבועה בשכבות של כסף ואפור ושנדלייר הזכוכית שמשתלשל מתקרת המבואה וכלה ברצפת הדק הפורצת מן המרפסת לתוך הסלון.

מבט נוסף מגלה, שמעבר למבנה השגרתי של בית מפולס – קומה לסלון ולמטבח וקומה לחדרי השינה - יש בבית עולם חבוי וקסום המסתתר דווקא במפלס המרתף. שם, מתחת לפני הקרקע, במקום שמשמש בדרך כלל לאחסון ולמשחקי הילדים, בעצם פועם לב ליבו של הבית. אגף שלם של פינוק וכיף, מעין ספא ביתי, שנועד לבעלי הבית ולחבריהם הרבים.

בעלי הבית שרכשו מגרש של חצי דונם להקמת בית דו משפחתי, רצו להכניס בו ובחצר המקיפה אותו עולם ומלואו: גם וילה נוחה ומרווחת, גם מרפסות הפונות לנוף, גם אגף אירוח ופינוק ואפילו בריכת שחייה.

האדריכלית, מיכל בדש שמחה על האתגר, לעצב וילה מפנקת בנתונים של מגרש ממוצע.

"הזדמנות מיוחדת נפלה בחלקי לתכנן בית פרטי מאלף ועד תו, החל מהבניין וכלה בעיצוב פנים מושלם עד לפרטים הקטנים", היא אומרת. "בעלי הבית נתנו לי יד חופשית ואפשרו לי להתבטא בצבעים ובחומרים וקיבלו את כל המלצותיי גם באותם מקרים שהן נראו להם נועזות וחדשניות מדי".

השימוש בצבעים רכים וסולידיים כמו בז' וחום לצד סגול עז וחושני מאפיין את הבית כולו. אך גם שימוש בחומרים חדשניים ובאפקטים של תאורה כדי ליצור את האווירה הנדרשת- נועזת באזור האקטיבי של הבית ורגועה יותר באזורים השקטים.

הנתונים הפיסיים של המגרש היו שני מפלסים ברורים: קומת הכניסה במפלס הרחוב ומפלס נמוך יותר המוקף עצים צפופים ובוגרים ששימורם יצר חייץ טבעי בין הגינה הפרטית לבין זו של השכנים. "בחרתי להפנות גם את הסלון וגם את הקומה התחתונה לחלק האחורי האינטימי יותר כדי לשמור על הפרטיות והשקט של בני הבית", אומרת מיכל.

הכניסה לבית מרווחת באופן יוצא דופן לבית דו משפחתי ויש בה אפילו בריכת דגים ליצירת שפע וזרימה וברקע קיר מאבן חול חלקה ועליה תאורה חדה וממוקדת שיוצרת מראה קסום במיוחד בלילה.

מהכניסה ניתן לרדת דרך שער ומדרגות עץ לגינה ולקומת הספא או להיכנס לתוך הבית. קומת הכניסה מורכבת מפינות ייחודיות: סלון מרווח שממנו יוצאים למרפסת דרומית שצופה לבריכה ולגינה, חדר אוכל ענקי שמאפשר לארח כמות גדולה של אנשים ומטבח וחדר משפחה קטן.

מהמטבח אפשר לצאת למרפסת צפונית בה אפשר לאכול בשעות החמות של היום. שתי המרפסות, הצפונית והדרומית מאפשרות בחירה איפה רוצים לשבת בהתאם לתנאי מזג האוויר. המרפסות מרוצפות בדק בשילוב של תאורת לדים עדינה.

במפלס העליון ממוקמים חדרי הילדים וחדר הרחצה ויחידה נפרדת להורים המכילה שני חדרי ארונות, חדר רחצה מפנק ומרווח ומרפסת קטנה שצופה לנוף ולגינה.

גולת הכותרת של הבית היא כאמור, המפלס התחתון ביותר, שבו ממוקם הספא הביתי. שם נמצאים חדר קולנוע ביתי, חדר כושר, סאונה רטובה, ג'קוזי מרווח לכל החבר'ה, מטבחון ובר ופינת "זולה", מרופדת במזרון פוטון שמיועדת להתרגעות. וכמובן, חדר רחצה שמשמש את האורחים.

הבריכה מתעקלת וחודרת מן הגינה לתוך הבית כשחציה תחת כיפת השמים וחציה מקורה בתקרה של יריעה נמתחת שמשקפת את ממימיה באפקט מראה.

הבית מעוצב בקווים נקיים תוך שימוש בחומרים ייחודיים ובלתי שגרתיים. החזיתות מצופות בטיח בגוון שוקולד מריר לצד אבן טופו ספוגית ופראית גם היא בצבע שוקולד. הגדר מאבן חול נסורה וחלקה בגוון בז'. בחזית תוכננו שערים וגדרות מפח, אבץ וברזל שמשתלבים בתוך האבן הנקייה.
בתוך הבית נעשה שימוש בפורנירים בדוגמאות פייזלי במשטחי האמבטיה, בחדרי השינה ובסלון. כל הרהיטים עוצבו בקו נקי המשמש בסיס להבלטת הטקסטורה של חומרי הציפוי.

קירות חדרי האמבטיה חופו בפסיפס קשקשי זהב ובפרזול פליז או בשני סוגי שיש בצורה של לוח שחמט. הספרה שלוש מככבת בחדרי השירותים בצורת שלישיית מנורות עגולות ונקיות מעל מראה צרה וארוכה או שלוש מראות עגולות – מוטיב שחוזר על עצמו בכל אחד מאזורי הבית.

כל קומת השינה מחופה ברצועות צרות של פרקט טיק מסיבי המופרדות על ידי פסי גומי, ריצוף שבו משתמשים בדרך כלל ביאכטות. חומר נעים ומונע החלקה, שמתאים לחללים פנימיים וגם למרפסות פתוחות ומשטחים רטובים כמו חדרי אמבטיה ויוצר מראה אחיד של כל הרצפה.

הבית תוכנן תוך איזון חומרים וצבעים בהתאם לתורת הפנג שוואי מה שתורם להרגשת השקט והשלווה השורים בו, בית שחיים בו בנוחיות ובכיף וגם נעים לארח ולהתארח בו.


בדש מיכל אדריכלות, עיצוב פנים