זירה מקצועית לאדריכלים
מעצבים ואנשי מקצוע

מאגר חברות ואנשי מקצוע מובילים בעולם הבנייה

ובנוסף מאמרים ופורומים בנושאי הבנייה והעיצוב עם מיטב אנשי המקצוע בארץ

רוצים להעלות תוכן, חדשות, אירוע או כל דבר שיעניין את הגולשים? שלחו אלינו

וילה בעמק

מאת: הילית קרש – הילית עיצוב פנים
סקירה כללית: בית במושב, בגודל של כ- 160 מ"ר. במפלס הכניסה מצויים החלל הפרטי והציבורי, ובמפלס התחתון מצויה עוד יחידה נפרדת.

השיפוץ התמקד בתכנון מחדש של החלל הציבורי וחדרי האמבטיה. בין הסלון למטבח ולחדרים ישנה הפרדה של שלוש מדרגות ובכך נוצרת בחלל הסלון תקרה מאד גבוהה 3.80.

שימור הקיים והפיכתו למנוף עיצובי היה אחד מהיעדים בתכנון החלל. מעט חומר, הרבה רוח - הם כלי המשחק המרכזיים בתכנון החלל.

בעזרת צמצום היצירה למינימום ושימוש במשטחים גיאומטריים פשוטים, חוסר סימטריה, תכנון נקי ובעל נגיעה מאופקת ומודרנית, השואבת את עקרונותיה מזרם המינימליזם מול שימוש בצבעוניות עזה.

הבית הפך למרחב חדש ומעורר השראה ללא שבירת קירות, מלבד קיר אחד אלכסוני שהיווה הפרדה בין החלל הפרטי לציבורי שהורד ובמקומו נבנה קיר גבס חדש בזוית ישרה ובו חלונות עם זכוכית חלבית ושליכט אפור, יוצר את הפרדה הנ"ל ואת הגדרת פינת האוכל בחלל.

בכניסה לדירה תשומת הלב נמשכת מיד לתקרה אדומה שנשפכת כמו מפל על הקיר שחוצץ בין המטבח לסלון, ומגיע עד רצפת הפרקט הלבנה שהולבשה על הרצפה שהייתה קיימת בדירה.

בצד הימני של "המפל" צמוד לחלון מצויה תאורה פלורוסנטית סמויה בגוון אדום שבערב נותנת מראה רומנטי לדירה. "זה מאוד נכון בבתים ליצור אפשרות לשינוי תאורה" אומרת קרש ".

בנוסף לשינויי צבע שנעשים אחת לפרקי זמן כדי לשנות אווירה, הרבה יותר קל ויום-יומי הוא ליצור שינוי אוירה על-ידי שינוי תאורה כתוצאה מתכנון תאורה חכם ורב-גוני".

מתוך הכרה בחשיבותו של מרכיב האור בתכנון נעשה בסלון שילוב של מספר אלמנטי תאורה וצבע כגון: הילות אדומות ולבנות, תאורת ספוטים היוצרת הבזקי אור ממוקדים ושילוב של גופי תאורה מיוחדים. האור המתקבל מעשיר את החלל ומקנה לו איכויות אסתטיות נוספות.

עיצוב פנים של הסלון מאופיין בשכבתיות צבעונית. הארונית החומה, תוספות גבס אפורות לקיר המחוספס והקיר האדום מוסיפים צבע ומשתלבים בתאורה. הוילון בסלון רב שכבתי בגוונים ובדים שונים.

אלמנטי הגבס בתקרות ובקירות לא מגיעים עד הסוף . תקרות הגבס מתרחקות מן הקירות של המסדרון ושל פינת האוכל והמטבח ומתוכם נזרק אור פלורוסנטי לבן על הקירות ומדגיש אותם. הקיר בצורת "ר" של פינת האוכל הוא מצדו השני קיר המסדרון.

מבחינתי המסדרון הוא תמיד חלק מן החלל המרכזי וכך גם ההתייחסות עליו " אומרת קרש.

גם פרטי הקישוט בבית הם מעטים ומדודים, אין תמונות על הקירות, ובכך יוצרים קומפוזיציה של כמה מוקדים המסמנים נקודות התייחסות בחלל. והתוצאה הסופית היא עיצוב מודרני ומינימליסטי, חם ונקי מקישוט יתר.

שופצו גם שני חדרי האמבטיות. ביחידת הורים, חדר אמבטיה קטן בגווני אפור(רצפה) לבן ושליכט אדום בקירות וחדר האמבטיה הכללית חוברו חדר אמבטיה וחדר כביסה ומהם יצרו חלל אחד גדול ומרווח. בגוונים אפור (רצפה וארון אמבטיה) לבן וירוק על הקירות. גוף תאורה מיוחד יורד מעל ארון האמבטיה, שהוצב ע"י הילית בהשראת הרדי-מייד. זהו למעשה צינור אמבטיה שנקנה בחנות לחומרי בנין שהוצמד לו P.L.

הרדי מייד יוצר אסתטיקה חדשה, ע"י לקיחת חפצים קיימים ושינוי של ייעודם. השילוב בן כל אלה לבין הקו העיצוב הנקי והצבעוני יוצר חוויה ויזואלית מעוררת עניין.

תכנון ועיצוב: הילית קרש – "הילית עיצוב פנים"