זירה מקצועית לאדריכלים
מעצבים ואנשי מקצוע

מאגר חברות ואנשי מקצוע מובילים בעולם הבנייה

ובנוסף מאמרים ופורומים בנושאי הבנייה והעיצוב עם מיטב אנשי המקצוע בארץ

רוצים להעלות תוכן, חדשות, אירוע או כל דבר שיעניין את הגולשים? שלחו אלינו

עיצוב פנים למטבח

מאת: פרטי בניין
אין כמו המטבח, הוא מרכז הבית. אצל משפחות רבות זהו החלל היחיד בו הם נפגשים לפני שכל אחד הולך לעמל יומו, בין אם מדובר בארוחות צהריים פשוטות ובין אם במסורת של ארוחות יום שישי, אי דבר נעים יותר מסעודה משותפת במטבח מעצב נעים ומזמין. וכשעוסקים בעיצוב פנים או עיצוב הבית מגלים שאי אפשר לפספס חדר חשוב כל כך כמו מטבח ואם כבר חולמים על מטבח אידיאלי אז למה לא להגשים חלום ולשפץ?

עיצוב פנים למטבח- חלומות על מטבח גדול

לרובנו יש חלום, מטבח גדול עם שולחן אוכל רחב ידיים שיכיל את כל היקרים לנו. כיצד ניתן ליצור באמצעות תהליך עיצוב הבית ושימוש בסטיילינג יצירתי אשליה שהמטבח גדול יותר? התשובה נטועה שני אלמנטים, אלמנט הזרימה ואלמנט הצבע. על מנת ליצור אשליה של מטבח גדול יותר באמצעות שעיצוב פנים, חשוב לבחור צבעים רכים ובהירים, בחירת צבעים כהים בעיצוב פנים המטבח, תיתן אשליה של מרחב קטן ותחום יותר.

האלמנט השני החשוב לא פחות בעיצוב פנים המטבח הוא הזרימה וההמשכיות, כדאי ליצור זרימה בעיצוב פנים, זאת אומרת שהבחירות שיעשו לכל אחד ממרכיבי המטבח יהיו משלימות וחופפות, זאת אומרת הקפדה על צבעים ומרקמים תואמים בבחירת הארונות, הקרמיקות צבעי הקיר,קרניזים דקורטיביים,תאורה מתאימה ואפילו המקרר ותנור הבישול. אחדות סגנון בעיצוב פנים, יוצרת תחושה של סדר ומעניקה מראה רחב ידיים.

כמו כן יש להימנע מהצבת קירות גבס ומחיצות למיניהן בעיצוב פנים המטבח, ל"אופן ספייס", השפעה גדולה וכדאי לבחור בו. העצה האחרונה בנוגע להגדלת המטבח, אינה קשורה לעיצוב פנים בהכרח, אך בהחלט משמשת, עצה טובה לכל מי להעניק מראה מרווח יותר למטבח, השתדלו להימנע מיצירת מראה עמוס במטבח שלכם, תוכלו לבנות ארונות קיר רחבים ושימושיים לאורך קירות המטבח, והנה פתרון יצירתי במסגרת עיצוב פנים שיסייע לכם לאפסן את הכול בארון שימושי וליצור תחושת סדר והרמוניה.

עיצוב פנים למטבח- חלומות על חלונות ואור

מטבח בצבעים עדינים מלא אור ובעל קווים נקיים, יכול להיות חלומו של כל אחד, גם אם אין לכולם גינה ענקית הנשקפת מחלל המטבח, אין זה אומר שאי אפשר באמצעות עיצוב פנים נכון של תאורה וחלל להפוך מטבח למואר ומאוורר. עם עושים שיפוץ ותהליך בדק בית הנדסי בו נבחנים ההיבטים הטכניים וההנדסיים של השיפוץ כדאי לשקול הרחבת מפתחים - בחירה בחלונות גדולים למטבח, יכולים להיות פתרון מצוין של עיצוב פנים ליצירת מטבח מואר ועדיפים לאין שיעור מאשנבים קטנים, שלא מכניסים כמעט אור. כמו כן בחירה של מסגרות לחלונות בצבעים הכי קרובים לטבע, זאת אומרת להעדיף חומרים אחרים ממתכת למשל עיצוב פנים המטבח בעץ, כול מסגרות החלון, יכול לתת תחושה של תאורה טבעית וזורמת.