זירה מקצועית לאדריכלים
מעצבים ואנשי מקצוע

מאגר חברות ואנשי מקצוע מובילים בעולם הבנייה

ובנוסף מאמרים ופורומים בנושאי הבנייה והעיצוב עם מיטב אנשי המקצוע בארץ

רוצים להעלות תוכן, חדשות, אירוע או כל דבר שיעניין את הגולשים? שלחו אלינו

מילון מונחים: אדריכלות > פרטי בניין > עיצוב > בנייה (ז)

מאת: פורטל פרטי בניין
זיז (קונזולה) - חלק מהתקרה או הקורה המשמש כגוף תלייה

זכוכית בטיחות - זכוכית בעלת עמידות גבוהה מפני שבר.

זכוכית LOW-E - יוצרת מכלול אמות מידה חדשניות של איכות, יופי וביצועים המאפשרים יישומים בלתי מוגבלים. שימוש בזכוכית זו מקנה ליצירת מפתחים גדולים ללא המחיר הכבד של מעבר חום מבחוץ. הזכוכית משנה את כיוון הקרינה של החום אך מאפשרת עבירות אור גבוהה. LOW-E הינה זכוכית שקופה וצלולה בעלת תכונות שהיו מוכרות עד עתה רק בזכוכית מראתית המוכרת מבנייני משרדים וחברות היי-טק.

זכוכית בידודית- זיגוג המורכבמשילוב שני לוחות זכוכית או יותר וביניהם סרגל הפרדה מאלומיניום - SPACER אליו דבוקים הלוחות. בחלל בין הלוחות כלוא אויר.זיגוג זה מיועד לבידוד תרמי ו/א וכהגנה על ציפוי רפלקטיבי רךעל לוח הזכוכית.
זכוכית טריפלקס-זיגוג המכונה גם זכוכיתבטחון או שכבות ומורכבמשילוב שני לוחות זכוכית או יותר המודבקים בעזרת "פילם" דבק שקוף או צבעוני ביניהן בעובי 0.38 מ"מ/0.76 מ"מ/1.52 מ"מ. כאשר זיגוג זה נשבר נותרים רסיסי הזכוכיות דבוקים לפילם ה-P.V.B.זיגוג זה מיועד לבידוד אקוסטי ולשמש כזכוכית מגן באזור סכנה

זכוכית מונוליתית - זכוכית שטוחה בודדת.

זכוכית שכבות - שכבות זכוכית מודבקות. עמידות גבוהה בפני הולם.

זכות מעבר - זכות מעבר היא סוג של זיקת הנאה. למשל, שביל לטובת הציבור, או דרך לטובת בעל מקרקעין מסוים, המוקף חלקות קרקע של בעלים אחרים. היא יכולה להיות זכות מעבר לכל השכנים לגג או לארונות חשמל. היא גם יכולה להינתן לרשות מקומית לצורך הנחת קווי ביוב, או לחברת החשמל להנחת קווי חשמל. בפסיקת בג"ץ מעניינת שניתנה בעניין רחוב בר-אילן בירושלים נקבע, שזכות מעבר שקנו הרבים בדרך ציבורית, קודמת והיא חזקה יותר מאשר הזכות של מי שמחזיקים בבתים בצידה של הדרך.

זכות קניין - זכות חוזית קיימת אך ורק בין הצדדים לחוזה, ואינה מחייבת אדם כלשהו מלבדם.

זכרון דברים - מסמך מחייב של התקשרות זמנית בין הקונה לבין המוכר. המסמך הוא חוזה לכל דבר ומחייב משפטית. בדרך כלל מופיע בחוזה סכום מסוים אשר המפר ישלם במידה והפר את החוזה. רצוי וחשוב למלא בחוזה את מירב הפרטים של הקונה והמוכר כולל פרטי ותיאור הנכס הנמכר.

זמלה - המסגרת המוחלקת של אבן מסותתת.