זירה מקצועית לאדריכלים
מעצבים ואנשי מקצוע

מאגר חברות ואנשי מקצוע מובילים בעולם הבנייה

ובנוסף מאמרים ופורומים בנושאי הבנייה והעיצוב עם מיטב אנשי המקצוע בארץ

רוצים להעלות תוכן, חדשות, אירוע או כל דבר שיעניין את הגולשים? שלחו אלינו

איטום אדניות פרחים

מאת: ס.דניאל - מומחה ויועץ איטום, בידוד ובנייה


מומלץ במידה האפשר לבצע מילוי של האדנית עם טוף ולאחר מכן לשתול, להכניס צמחייה/פרחים לאדנית בתוך מכלים.


המפרט נועד לאדניות פרחים בהם לא ניתן ליישם מערכות איטום כגון, יריעות ביטומניות משוכללות. במקרים בהם ניתן ליישם מערכת איטום המבוססת על יריעות ביטומניות משוכללות, העדפה היא לבצע את העבודה עם יריעות תוך חסכון יחסי בעלות החומרים.


עבודות הכנה

  • יש להסיר בליטות בבטון, לנקות את דפנות ותחתית האדנית מחלקי בטון רופפים, להסיר חוטי שזירה, ומילוי חורים וסגרגציה עם טיט צמנטי משופר.
  • יש לדאוג לפתח ניקוז מתאים. במידה והדופן הפנימית של האדנית אינה יצוקה מבטון אלא בנויה מבלוקים יש לאטום אותה בשלב הראשוני עם טיח אוטם. קיימות מספר מערכות איטום, כגון:סיקהטופסיל 107, איטומט 502 או שווה ערך.

עבודות האיטום וגמר

  • מריחת שכבת יסוד פריימקוט 101 או שווה ערך בכמות של 250 גר'/מ"ר על כל השטח הפנימי של האדנית, עד מעל גובה המיועד של פני המילוי, לפחות ב100 מ"מ.
  • מריחת ביטום פלקס אדניות או שווה ערך על פני השטח בכמות של 2 ק"ג/מ"ר. המתנה של יום עד שלושה ימים לייבוש, בהתאם לתנאי מזג האוויר.
  • מריחת שכבה נוספת של ביטום פלקס אדניות בכמות של 2 ק"ג/מ"ר. המתנה של 1-3 ימים לייבוש, בהתאם לתנאי מזג האוויר.

לאחר הייבוש ולפני מילוי האדניות באדמה, מומלץ, להניח לוחות פוליסטירן בעובי מינימאלי של 30 מ"מ,להכניס רשת מיגון (סינון) למרזב הניקוז, עם כיסוי של בד גאוטכני, לפרוש בד גאוטכני על כל דפנות האדנית ועל פני התחתית, למלא את תחתית האדנית בחצץ דק (שומשום) בשכבה של כ-10 ס"מ, לכסות את החצץ בבד גאוטכני נוסף ועליו למלא את האדמה.

מומלץ במידה האפשר לבצע מילוי של האדנית עם טוף ולאחר מכן לשתול/להכניס צמחייה/פרחים לאדנית בתוך מכלים.

קיימת חשיבות מיוחדת במילוי האדנית מתחת לקו גובה מערכות האיטום להימנעות מקפילאריות כתוצאה מנגישות מצע מילוי רטוב ולח עם דופן האדנית.

במקרים מיוחדים בהם קיימת סדיקה מהותית בבטונים, לא מומלץ לגשר על פני הסדקים עם מערכות האיטום המצוינות לעיל אלא יש להתייחס לאיטום ואיחוי הסדקים בשלב הראשוני לפני מערכות האיטום.

פרטי מערכות ניקוז

פורום איטום ושיקום מבנים, בידוד תרמי, אקוסטי, ומערכות גמר בבנייה...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

כתבות - בנייה | איטום ושיקום מבנים | בידוד תרמי | בידוד אקוסטי | חידושים טכנולוגיים

לפניות ותגובות שלחו טופס משוב ואו פנייה באמצעות - דוא"ל