זירה מקצועית לאדריכלים
מעצבים ואנשי מקצוע

מאגר חברות ואנשי מקצוע מובילים בעולם הבנייה

ובנוסף מאמרים ופורומים בנושאי הבנייה והעיצוב עם מיטב אנשי המקצוע בארץ

רוצים להעלות תוכן, חדשות, אירוע או כל דבר שיעניין את הגולשים? שלחו אלינו

איטום מקלחות וחדרי שירותים

מאת: ס.דניאל - מומחה ויועץ איטום, בידוד ובנייה

בחסות פורטל איטום נט...

הכנת השטח ואיטום הקירות:

1. ניקוי יסודי של השטח לאחר קיבוע צנרת המים והניקוז. (חובה לבצע בדיקות מקדימות למערכת האינסטלציה והסניטציה לפני קיבוע עם רולקות בטון).

2.ביצוע שכבת הרבצה צמנטית בעובי 2-3 מ"מ על הקירות, עם טיט צמנטי משופר בתוספת מוספים אקריליים (כהמלצה, ביצוע עם טיח אוטם כגון ביטומסיל או שווה ערך). יש להקפיד על אשפרה מתאימה למשך מספר ימים. במידה ודרוש עובי טיח מעל 3 מ"מ מומלץ לבצע זאת ב 2 שכבות במרווח של 24 שעות.

3. יצירת רולקות בכל מפגש קיר- רצפה עם טיט צמנטי משופר כמצוין, בחתך של 5X5 ס"מ. באזור סף דלת הכניסה לאמבטיה יש לבטן סרגל אלומיניום או פליז5X5 ס"מ, שיגיע עד פני הריצוף הכללי של הבית.

4.המתנה של 5 ימים או עד להתייבשות מוחלטת של הבטונים (תלוי בתנאי מזג וביצוע ניקיון יסודי של שטח הרצפה והרולקות מפסולת וחלקים רופפים.

ביצוע עבודות האיטום איטום הרצפה והרולקות:

1. מריחת שכבת מערכת איטום ביטומסיל או שווה ערך על הרצפה עם עלייה של 20 ס"מ לערך על גבי הקירות.

2. מריחת שכבת יסוד פריימר GS 474 או שווה ערך בכמות של 250 גר' למ"ר על שטח הרצפה והרולקות עד לגובה 30 ס"מ. באזור האמבטיה יש לעלות עד 20 ס"מ מעל גובה פני האמבטיה.

3. מריחת ביטום פלקס מסטיגום או אלסטוברש על שטח הרצפה והרולקות (באזור האמבטיה) בכמות של 2 ק"ג למ"ר על פני הרצפה, הרולקות והקירות כנ"ל. המתנה של 24 שעות לייבוש.

4.מריחת שכבה שנייה של ביטום פלקס מסטיגום או אלסטו ברש בכמות של 1.5 ק"ג למ"ר על פני הרצפה, הרולקות והקירות כנ"ל. המתנה של 24 שעות לייבוש.

5. מומלץ לאטום את קוצי המשקופים עם משחת איטום למניעת נגישות מצע רטוב והופעת קפילאריות על גבי המשקופים (או ריקבון עתידי).

6.ביצוע ספי הפרדה עם בטונים במפתן היציאה/כניסה למקלחות ומריחת הבטונים עם חומרי האיטום המצוינים לעיל למניעת זחילת רטיבות לפנים דירת המגורים. הדגש בביצוע מערכות איטום כמצוין הינו, יצירת אמבטיה אטימה, רצפה קירות.

7. יש לפזר חול הדרוש למילוי לפני הריצוף בקרמיקה לפחות לאחר -24 שעות מיישום השכבה השנייה ולנקוט אמצעי זהירות למניעת פגיעה באיטום בזמן הריצוף.

8. ישנם רצפים המעדיפים ריצוף על גבי שכבת סומסום או שווה ערך. לא מומלץ באופן חד משמעי. מצע המילוי יהיה חול נקי בתוספת 1 שק מלט על כל 3 שקי חול (יחס של 3/1).

9. במידה ויש צורך בבניית דופן מבלוקים כקיר נושא לאמבטיה/ג'קוזי, מומלץ לבנות את הדופן רק לאחר האיטום הראשוני, לאחר מכן לאטום את הקיר/דופן עם חומרי האיטום המשחתיים המצוינים לעיל.

10. מומלץ על ביצוע חיפוי הקירות והרצפה עם ספסרים ברוחב מינימאלי של 3 מ"מ על מנת להשאיר מקום למילוי רובה בגמר החיפוי.

11. לאחר הרכבת האמבטיה מומלץ, לאטום מפגש אמבטיה/קיר עם חומרי איחוי כגון, סיקהפלקס FC11.

12. לאחר גמר החיפוי ולפני הרכבת הרוזטות מומלץ, לאטום את הנקודות הנ"ל עם חומרי האיחוי כמצוין בסעיף 11.

13. מומלץ בכל מקרה על ביצוע טסט', מילוי האמבטיה עם מים ל 48 שעות לבדיקת תקינות מערכות האיטום.

14. עבודות ההמשך יבוצעו לאחר ריקון המים והתייבשות האמבטיה לחלוטין, מומלץ על המתנה של 48 שעות.

איטום מקלחות וחדרי שירותים
מאת: ס.דניאל - מומחה ויועץ איטום, בידוד ובנייה

לפניות ותגובות באמצעות טופס משוב