זירה מקצועית לאדריכלים
מעצבים ואנשי מקצוע

מאגר חברות ואנשי מקצוע מובילים בעולם הבנייה

ובנוסף מאמרים ופורומים בנושאי הבנייה והעיצוב עם מיטב אנשי המקצוע בארץ

רוצים להעלות תוכן, חדשות, אירוע או כל דבר שיעניין את הגולשים? שלחו אלינו

TurboCad תוכנה יוצרת מציאות

מאת: עמית טמשה

אילו דרישות יש לאדריכלים ומעצבים מכלי העבודה הראשי שלהם? תתפלאו, לא הרבה ! אמנם קצת קשה למצוא היום בעלי מקצוע המעצבים בשרטוט ידני בלבד,אבל כשמגיעים לשאלה עם איזו תוכנת שרטוט יעדיפו לעבוד מגלים שרק בודדים משכללים עצמם בטכנולוגיות חדשות, למרות אפשרויות רבות הקיימות בלחיצת כפתור בלבד.

יותר ויותר אדריכלים ומעצבים מבינים את היתרונות והצורך בתוכנה מתקדמת. האפשרות קיימת כבר מזמן, אך הרגלים קשה לשנות והחששות מהלא מוכר, מנעו מבעלי מקצוע רבים לעשות את המעבר. ובמשך זמן רב קיים פער בין יכולות טכנולוגיות מדהימות ובין הכלים איתם בעלי מקצוע עובדים. בשנים האחרונות מתחילה תקופת פריחה וזהו עיתוי מצויין להתחיל, מי שלא יזהה את הקידמה ימצא עצמו מאחור.

התפתחות הטכנולוגיה

שנות התשעים התאפיינו בצמיחה אדירה בתחום ההיי-טק, במיוחד בכל הנוגע למחקר ופיתוח. במקביל גם זכו מעצבי תוכנות לפריחה והשפיעו רבות על האסתטיקה ויכולות טכנולוגיות של התוכנות.

מפתחי תוכנות השרטוט כבר הבינו את הסוד, שילוב בין יכולת עבודה מהירה ופשוטה בתפעול ובין הדמיה גבוה ללקוחות היא הכלי החשוב ביותר היום לאדריכל ולמעצב. נוחות העבודה בתוכנה אחת המרכזת את כל יכולות השרטוט, ההדמיה ושקיפות עבודה עם תוכנות אחרות בשוק.

ולמרות זאת, במשך מספר שנים, עבדו אדריכלים כמעט ללא דרישות חדשות. אלו שחשבו אחרת לפני מספר שנים, והחלו לעבוד בתוכנות מתקדמות, כבר עובדים בטכנולוגיה הגבוהה ביותר במהירות ובקלות וייעלו את זמן העבודה.

הדמיות המחשב הריאליות בתוכנה נותנות את האפשרות לשוטט במבנה באיזור שעדיין לא קיים, עם איכויות תאורה וחומריות מהגבוהות בעולם. טכנולוגיה זו מאפשרת לנו להסביר את הרעיונות העיצוביים שלנו ללקוח, לקבלנים, ליועצים ולבעלי המקצוע.

התכנון כיום נעשה מורכב יותר, החומרים השתכללו הטכנולוגיות השתפרו ולכן גם היכולת השרטוטית ומהירות העבודה במגמת השתפרות. לטכנולוגיות החדשות יש השפעה גדולה על האדריכלים ועבודתם. כל המערכות ממוחשבות וכל בעל מקצוע יכול בלחיצת כפתור להגיע, להעביר ולקבל מכל בעל מקצוע אחר בעולם.

תוכנות שרטוט

תוכנות cad, עברו עם האדריכלים את המעברים הראשונים משרטוט ידני לממוחשב. במשך השנים ניסו כל הזמן לפתח ולהתאים את התוכנה לצורכי האדריכלים ולהדביק את קצב ההתפתחויות הטכנולוגיות. בשנות האלפיים ראו כי המגמה בשוק האדריכלי היא תכנון תלת מימדי.

אדריכלים ומעצבים רבים ראו כי הפער, בין התוכנות בהן הם משרטטים ובין הטכנולוגיה המתקדמת הכללית בעולם באיכויות האנימציה, ההדמייה והשרטוט, הוא גדול. דרישת הלקוחות והיזמים הולידה מקצוע חדש, "הדמיות והמחשות לפרזנטציה" , הבחירה של רוב משרדי האדריכלים היא לשלוח שרטוטים דו מימדיים לחברות הדמייה חיצוניות, או ללמוד תוכנות אנימציה וסרטים המביאה לתוצאות גבוהות.

קיימות תוכנות הדמייה מצויינות בשוק. תוכנות ברמת רינדור גבוהה ביותר, אך דורשות שעות לימוד רבות וניסיון רב. הפער הרב שנוצר בין היוצר והמעצב של המבנים ובין הגורם המביא לתוצרת הוא גדול. ריבוי רב של תוכנות וניסיון למצוא פתרונות חלופיים בתוכנות שלא הותאמו במיוחד לאדריכלים ומעצבים, גרמו לעבודה בטלאים, הפתרונות לא היו שלמים וכל משרד עובד בצורה שונה, ובתוך כל משרד נוהגים לעבוד במספר תוכנות שכל אחת מהן נותנת פתרון לצורך אחר. הבעיה הרבה פעמים היא החיבור והשקיפות של העבודה בין התוכנות, דבר המעקב את העבודה. התקדמות קיימת אך עודף התוכנות יוצרת מהירות עבודה איטית ולא יעילה במקום להיפך.

פתרון מתקדם תוכנת טורבוקאד

TurboCad תוכנת שרטוט המספקת פתרון לכל תחומי ההנדסה, האדריכלות והעיצוב. תוכנה מקצועית, מהירה ובעלת טכנולוגיות מתקדמות ביותר. הפופולאריות גברה וחברת IMSI הודיעה בתחילת השנה על 2 מליון משתמשים. התוכנה משווקת בלמעלה מ-25 מדינות בעולם. כמות משתמשים ענפה זו מדגישה את הצורך העולמי בתוכנת שרטוט מתקדמת, הנותנת פתרונות יעילים ומקצועיים לשוק הצריכה שלה. תוכנת Turbocad מאפשרת למשתמשיה לעבוד בצורה מהירה, יעילה ומדוייקת בטכנולוגיה המתקדמת בעולם.

בתוכנת Turbocad קיימת נוחות עבודה גבוהה, התוכנה מקצועית, דומה בשיטת העבודה לתוכנות גראפיות פופולאריות העובדות בשיטה אינטואיטיבית חכמה. שיטת העבודה ונוחות השימוש הם רק חלק ממגוון השיפורים שנמצאים בדרך להדמייה, אך במקרה הזה התוצאות הטכנולוגיות של התוכנה נחשפות גם בסוף הפעולות, ביכולת ה"רינדור" המתקדמת.

מאז הוצאת גרסה ראשונה של התוכנה שהופצה לראשונה לפני כ-20 שנים, חלו שינויים רבים בממשק, העקרונות עליהם שמרו מפתחי התוכנה היו קלות ונוחות ההפעלה וכמובן מהירות העבודה. גם היום לאחר שנוספו לתוכנות עשרות תכונות חדשות (יכולת חישובי עומסים מתקדמת, כלי עזר מיוחדים, רינדור מתקדם, מנועי הפעלה מתוחכמים) Turbocad הנחשבת לאחת התוכנות המתקדמות ביותר והקלות ביותר לשימוש, עדיין לא נחה לרגע וכל יום עובדים על שיפור, חידוש והתקדמות התוכנה.

בעידן בו טכנולוגיות מתקדמות צצות ונעלמות במהירות, נעים לראות את הצלחתה המתמשכת. אין ספק שיכולתה להישאר מתקדמת ורבת שימושים ועם זאת פשוטה להפעלה ונוחה לשימוש. שרטוט הוא כבר לא קוים מקבילים ישרים בין הצטלבות כזו לאחרת, השרטוט הפך הנאה צרופה.

חברת IMSI יצאה עם גרסה חדשה ומשופרת, חגיגה גדולה לאדריכל ולמהנדס. לדברי בוב מאייר; מנהל התפעול של IMSI העולמית; Turbocad דואגת לחדש ולהפתיע. קצב ההתפתחות שלה אדיר והיכולות שלה הן גבוהות. IMSI רגישה מאוד לתדמית שלה, חשוב לה שמוצריה יהיו מתקדמים, מחדשים ובטכנולוגיה הגבוהה ביותר הקיימת בשוק. לאור חשיבות זו היא זכתה בפרסים ומענקים רבים בעולם, ומתכנתי החברה שמים בחשיבות עליונה את צורך המשתמשים בתוכנה.

תוכנת Turbocad מכילה בתוכה ספריית חומרים ואפשרויות רינדור מהגבוהות בשוק, בצורה מהירה ביותר. קיימות בה מערכות הפעלה של מודלים גמישים ותאורה מתקדמת של חברת LightWork . בעזרת אפשרויות אלו יכול הלקוח או היזם לחוות את התכנון האדריכלי, האדריכל יכול לערוך שינויים בצורה הגבוהה ביותר, לפני שמתחילה מלאכת הבנייה. קיימים בתוכנה מערכת חיזוי מפורטת של חומרים וכמויות וניתן אף להוסיף תוכנה המודדת ומחשבת את הסטטיקה של המבנה תוך דקות. התוכנה מאפשרת לבעלי המקצוע ולאדריכלים לשפר ולבצע שינויים ושיפורים בשלב מוקדם של תהליך התכנון והבניה.

לתוכנת Turbocad יכולת לעבוד בשקיפות מלאה עם כל תוכנות השרטוט, העיצוב והגרפיקה הפופולאריות בעולם, יכולת זו מאפשרת לנו לייבא וליצא כל קובץ מכל גרסה שהיא. התוכנה אפשרית להפעלה על פלטפורמות שונות חלונות (98 ו-XP), לינוקס ומקינטוש.

קיימת תוכנה המותאמת לפלטפורמת מקינטוש TurboCAD Mac השילוב של איכויות מקינטוש עם מקצועיות התוכנה יוצרים יחד הדמיות פוטוריאליסטיות באיכות גבוהה ביותר.

בנייה ירוקה בסביבה ממוחשבת

חברת IMSI העולמית פונה לשוק האדריכלים העוסקים בבניה ירוקה. נושא הבניה הירוקה מקבל תאוצה בשנים האחרונות לאור המודעות ההולכת וגוברת בעולם לנושא ההתחממות הגלובלית. בשנת 2007 יצאה החברה בצעד תקדימי והוסיפה לגרסת Professional v15 את ההרחבה האקולוגית ובניה ירוקה. גרסה מורכבת זו זמינה לשוק המהנדסים, אדריכלים ומעצבים.

התוכנה מאפשרת לך לייצר ולעצב בניה ירוקה מתכנון פרויקט ועד סופו. התוכנה כוללת חומרים, עיצובים ורעיונות ההופכים את הפרויקטים שלך לחסכוניים באנרגיה. שימוש בחומרים ידידותיים, הפקת תועלות מצריכה אנרגטית נכונה, עיצוב אלמנטים ממוחזרים, פתרונות חסכוניים, שימוש בתאורה חכמה וטבעית, איוורור נכון.

המטרה שלנו היא להוביל את הדרך ביצירת מוצרים מעוצבים "חכמים". הכל מתחיל באריזת התוכנה העשויה חומרים ממוחזרים ושימוש בדיו טבעי. אנחנו מקושרים לגופים אקולוגיים על פני כל כדור הארץ, מוכרים מוצרים ידידותיים לסביבה, מעודדים חברות המייצרות חומרים בעלי תקן ירוק לעבוד ביחד בשיתוף פעולה.

TurboCAD 15, מציע חומרים אקולוגיים ידידותיים, ואפשרויות שיועילו לשמר אנרגיה וחומרים כאחד. דבר המאפשר לאדריכל כבר בתהליך התכנון לעצב בניינים היכולים לספק אפשרויות של צריכת אנרגיה נמוכה וידידותית לסביבה. כולל צורות חדשניות של עיצוב ושל חומרים. בזכות טכנולוגיה מתקדמת זו מתאפשרים עיצובים של מבנים שלא היה ניתן לתכננם לפני כן. תכנון הפרויקטים נעשים בזמן קצר ביותר, פרויקטים שמתחשבים גם בסביבה וחסכוניים אנרגטית.

נציגות חדשה בישראל

טורבוקאד מיוצגת היום בישראל על ידי חברת "אדית פתרונות תוכנה", החברה מספקת את כל השירותים הנדרשים לתוכנה: תמיכה טכנית, אתר פעיל, פורומים, הדרכות אישיות וקבוצתיות, מוצרים נלווים ושירותים תומכים. החברה בקשר ישיר עם חברת IMSI ומקבלת תמיכה ושירות מלא מארה"ב. מחיים כדורי מנהל ובעלים של חברת "אדית פתרונות תוכנה" בישראל, שמענו כמה מילים לגבי המוצר שהגיע לארץ:

"אני מאמין בבניית מותג, אבל קודם כל במוצר טוב. בדקנו את המוצר על ידי אדריכלים, מעצבים ומהנדסים בארץ, דאגנו להתאמה מלאה לעברית, בניית מערך שירות וצוות טכנית. היום כשהשוק מעודכן במהירות בכל טכנולוגיה ומידע, שמחנו להיות חלק מזה ולהביא מוצר טוב לארץ. אנחנו לא נהנים ממכירה חד פעמית, אנו רוצים לקוח חוזר- אני תמיד אומר שהקשר מתחיל מרגע הרכישה ולא מסתיים שם. השילוב של מוצר מצויין, מיתוג נכון ודגש על שירות לקוחותינו ושמירה נכונה על קשרי לקוחות הם הסיפוק.

השקענו באתר אינטרנט מתוחכם, פגישות לבית הלקוח, שיווק עם שליחים עד בית הלקוח, הדרכה מותאמת אישית. שירות ללא פשרות ואמינות גבוהה.

ומה התוכניות לעתיד?

" התוכניות הן לשמר את הקיים, ליעל כל הזמן את שירות הלקוחות שלנו, להביא מוצרים נוספים, להפוך לתחנת מידע בכל נושא האדריכלות והשרטוט הממוחשב. כל שאלה בתחום תקבל את העצה והפתרון המושלם ביותר ללקוח".