זירה מקצועית לאדריכלים
מעצבים ואנשי מקצוע

מאגר חברות ואנשי מקצוע מובילים בעולם הבנייה

ובנוסף מאמרים ופורומים בנושאי הבנייה והעיצוב עם מיטב אנשי המקצוע בארץ

רוצים להעלות תוכן, חדשות, אירוע או כל דבר שיעניין את הגולשים? שלחו אלינו

אבן חיפוי קירות

מאת: ס.דניאל מומחה ויועץ בנייה
בשנים האחרונות נושא העיצוב תפס מרכיב חשוב בחיינו , אנו עדים להתפתחות נושא עיצוב הבית והגברת המודעות לאסתטיקה בסביבת מגורנו.

האבן הטבעית הנה מרכיב חשוב מאד בעיצוב הבית אשר בשנים האחרונות גדלה המודעות לקיומה , נכון שלפני עשרות שנים היינו עדים לבלטות טרצו או לקרמיקות על הרצפה כיום אנו עדים להתפתחות גדולה בתחום ריצוף השיש וחיפוי אבן לקירות פנים וחוץ.

הסיבה הנראית לעין הנה הגברת המודעות של הצרכנים למוצרים הטבעיים אשר יותר ויותר נחשבים ליוקרתיים ונשמרים לאורך זמן , הראייה הטובה ביותר מבנים ארקיטקטונים שנבנו מאבן או שיש נחשבים למודל לחיקוי וליוקרתיים ביותר , כמה שהאבן יותר עתיקה וישנה המראה שלה נחשב יוקרתי יותר ויקר יותר.

בטראנד החדש בעולם בכלל ובארץ בפרט הנו חיפוי קירות פנים מאבן טבעית , עד לפני מספר שנים חשבנו לעשות צבע יפה או טפטים על הקירות כיום אנו חושבים באיזה סוג אבן אפשרי לצפות קיר דקורטיבי.

האפשרויות ומגוון הצבעים כה רב שאנו באבן סיב החלטנו חד משמעי שמכירה לא תתבצע ללא מיון ובחירת האבנים ע"י עובדי החברה ואח"כ גם ע"י הלקוח.

האבן עוברת ארבעה מיונים , האחד מהספק בחו"ל , השני לאחר הבחירה של הלקוח עובדי החברה ממינים לפי הוראות הלקוח , והשלישי ע"י הלקוח ואישורו הסופי , המיון הרביעי נעשה במהלך העבודה ע"י הלקוח ובעל המקצוע ובמידה ויש אריחים שלא מוצאים חן בעניו הלקוח יכול להחזיר ולהחליף לאריחים בעלי מרקם יפה יותר.

בגלל שהאבן טבעית המיון מאד מדוקדק והלקוח מקבל אך ורק מה שטעמו דורש , כמו כן אפשרי לחתוך את האבן למידות שונות לפי רצון הלקוח , המידות שבדרך כלל פופולאריות לחיפוי קירות הם : 10/30 , 5/30 לחיפוי פנים , לחיפוי חוץ 30/30 , 15/30 .

העבודה לחיפוי קירות הנה עבודה מיוחדת ודרוש סבלנות מבעל המקצוע לפעמים העבודה נחשבת לאומנות , הבעל מקצוע חייב לעבוד בהתאמה אישית של האבנים לפי דרישת הלקוח , לדוגמא אבן שמרקמה הנו חום אפור במידה ובעל המקצוע ישים ארבע אריחים חום אחד ליד השני זה בהחלט יראה כמו כתם באבן או יצרום לעין לכן בעל המקצוע צריך לקבל החלטה עם הלקוח לא לשים ארבע אריחים צמודים באותו גוון בדיוק שיבלטו במרקם אלא לחלק אותם בקיר כך שלא ירגישו משהו בלתי סביר במרקם האבן.

כמו כן העבודה באבן חייבת להיות מאד מאד נקייה ללא לכלוך האבן , במידה והאבן מתלכלכת מאד קשה אח"כ לנקות אותה , לכן עדיף מאד לשמור על ההתקנה ללא לכלוך מיותר.

חיתוך האבו נעשה ע"י דיסק יהלום המיועד לחיתוך אבן ושיש בלבד , דיסק זה אינו מתאים לקרמיקה או לפורצלן , החיתוך עושה אבק ורצוי שיעשה או מחוץ לבית או במרפסת צמודה ובכך למנוע את התפשטות האבק בבית.

האבנים מיועדות בדרך כלל לחיפוי קירות בסלון , פינות אוכל , כניסות לבתים , חיפוי קירות גדר , חיפוי קירות חוץ בוילות , עמודים בסלון ובפינות אוכל , קיר דקורטיבי מאחורי פלזמה , ציפוי ברים ועוד דברים רבים שהלקוח מוצא לנכון להבליט בעזרת האבן הטבעית.

האבן אינה במשנה את גוונה ומרקמה , כלומר במידה ונחזור לאותו פרויקט אחרי עשרות או אפילו מאות שנים האבן תישאר בדיוק באותו מרקם וגוון ללא שינוי כלל ועיקר , הדבר היחידי אולי שצריך לעשות כל כמה חודשים להסיר מהאבן אבק שעשוי להדבק עם הזמן , האבק אפשרי להשיר בעזרת מברשות עם שערות ניילון פשוטות ובעזרת הברשה פשוטה האבק יצא מהאבן והמראה הטבעי יחזור לפורמט הרגיל.

האור הנו מרכיב עקרי שבעזרתו נותנים במה מרכזית לאבן הטבעית , אנו מבחינים בספוטים או פרוזקטורים המאירים את האבן ונותנים נפח ובמה מרכזית למרקם האבן הטבעית ,האור הנו בהחלט סממן של הבלטת האבן אשר גורם לאנשים הנכנסים לביתנו פשוט לא להוריד את העניים מהמרקם הטבעי והיפה של האבן הטבעית.

הסילר הנו חומר שקוף שמאפשר לנו בסיום העבודה לאטום את האבן וחילופין להקצין את צבע של האבן הטבעית , קיימים 3 סוגי סילרים בשוק , סילר המקצין את צבע של האבן וגורם להבלטת הצבע והמרקם של האבן (כמו שהאבן נראית אחרי ששפכנו עליה מים) , הסילר השני סילר שנספג באבן ולא משנה את צבעה כלל ועיקר , תפקידו אך ורק לאטום ולחזק במקצת את האבן על הקיר , הסילר השלישי הנו הסילר סמי , הוא משנה את מרקם האבן רק במקצת כלומר הצבע שהאבן מקבלת הנו לא כהה כמו הסילר הראשון וכמובן לא כמו הסילר השני שלא משנה את מרקם האבן כלל , כלומר משהו באמצע.

לנקות את האבן רצוי במים בלבד ללא חומרים או חומצות , האבן אמורה להתנקות בקלות ולקבל את הראה הטבעי , קיימים חומצות שלא תוקפות את האבן למקרים שיש לכלוך קשה על האבן , חומצות אלה לא משנות את מרקם האבן ותפקידם הנו ניקוי בלבד.

לאתר הבית אבן סיב, הגלריה לאבן טבעית...