זירה מקצועית לאדריכלים
מעצבים ואנשי מקצוע

מאגר חברות ואנשי מקצוע מובילים בעולם הבנייה

ובנוסף מאמרים ופורומים בנושאי הבנייה והעיצוב עם מיטב אנשי המקצוע בארץ

רוצים להעלות תוכן, חדשות, אירוע או כל דבר שיעניין את הגולשים? שלחו אלינו

האדריכל המיוחל

מאת: באדיבות אתר אדריכלים ואתר וואלה לימודים
זכות גדולה היא כאשר עולה בידנו לבנות את הבית שלנו למידותינו. בית פרטי שממתוכנן עבורנו, או תכנון פנים בתוך בית קיים, הם מהגורמים החשובים ביותר שנקבל לגביהם החלטות בחיים, ויש להם השפעה גדולה על אורח החיים שלנו ועל איכותם.

אדריכל הוא איש המקצוע שבידיו אתם מפקידים את הבית שלכם. הוא סוג של קוסם, שגורם לחלומות ולפנטזיות שלכם לקבל ביטוי פיסי בחומר, והוא יודע מה צריך לעשות בדרך כדי שזה יקרה על הצד הטוב ביותר.

בדיוק כפי שאנחנו לא מפקידים את בריאותנו בידיו של כל רופא, מלאכת תכנון הבית שלנו חשובה מספיק מכדי שניתן אותה לאדריכל הראשון שנקרה בדרכנו.

לפני שאנחנו בוחרים איש מקצוע, יש כמה דברים דברים שכדאי לקחת בחשבון, כדי תחילת המסע בדרך לקורת הגג הפרטית שלכם תהיה ברגל ימין, ועם עתיד מבטיח.

להרגיש בנוח. אדריכל הוא איש מקצוע שקצת בדומה לפסיכולוג, הוא יהיה עד לכמה וכמה מהמחוזות הכמוסים והפרטיים שלכם. על שולחן העבודה שלו אתם שוטחים את ההתנהלות היומיומית שלכם, את ההרגלים ואת הצרכים שלכם (שבעינכם הם מובנים מאליהם אבל בעיני אחרים עשויים להיתפס כטיפה משוגעים).

כדי שמלאכת התכנון המשותפת תהיה מוצלחת, וכדי שהיא תהיה מושתתת על פתיחות והבנה מלאה של צרכיכם, אחד הדברים הראשונים שמכריעים את הכף בבחירה הוא כימיה משותפת. חשוב להתרשם מאישיותו של האדריכל ולראות האם הוא מבין את הראש שלכם. חשוב לעשות בינכם לבין עצמכם את הבדיקה האם אתם באמת מרגישים איתו בנוח ונעים.

תיק עבודות. לכל אדריכל שמכבד את עצמו יש תיק עבודות שמהווה עבורו סוג של ילד נוסף.

אדריכלים משקיעים בבניית מערך תצוגה של עבודותיהם בין היתר על מנת שלקחות פוטנציאלים יוכלו להתרשם ולהבין עם איזה איש מקצוע יש להם עסק. מומלץ בחום להתבונן בתיקי העבודות בסבלנות ולהיות קשובים להסברים. באופן הזה נחשפים לרעיונות, ובודקים האם הקו העיצובי של האדריכל עומד בקנה אחד עם התפיסה שלכם.

מחיר, סביר להניח שמפעל בניית הבית שלכם הוא הפרוייקט של חייכם. על פרוייקט בסדר גודל כזה סביר שתצטרכו, לשלם וביוקר. השאלה היא עד כמה - העלות הכוללת במקרה הזה מתחלקת לשניים: שכר הטרחה של האדריכל ותקצוב הבנייה.

בשני האלמנטים האלה אין להקל ראש, וכמעט כמו בכל דבר בחיים על דברים טובים צריך לשלם. אדריכל נחשק ובעל ניסיון ירשה לעצמו באופן טבעי לגבות סכום נאה על שירותיו, אולם אין בכך כדי לומר שאין אנשי מקצוע רבים, טובים ומוכשרים בעלי פחות ניסיון שידרשו מחיר הגיוני יותר עבורכם. הדבר נכון גם לעלות של הבית עצמו: תוצאות מרשימות עשויות להתקבל באמצעות חומרים יקרים, ובאותה מידה באמצעות חומרים סטנדרטים שעולים פחות.

אין חכם כבעל ניסיון. המלצה חמה היא לקבל חוות דעת מאנשים שכבר השתמשו בשירותי האדריכל, ואפילו לבקר בבתים שלהם. ישנם הרבה לקחות מרוצים שישמחו לפתוח את בתיהם בפניכם ולשוחח עמכם על התהליך שעברו עם האדריכל ולהעניק טיפים על הדרך מניסיונם האישי.

הסבלנות משתלמת. גם אם נדמה שהגורל זימן לכם את האדריכל שלכם כבר בפגישה הראשונה עם איש המקצוע, כדאי להשאיר את ההתלהבות לרגע בצד ולהתאזר בסבלנות. בחינה של עוד אופציות תמיד משתלמת ומחכימה, הן בשל האפשרות להיחשף למגוון רחב של אפשרויות ורעיונות, והן כדי להיות מסוגלים לעשות השוואה אובייקטיבית שתהפוך את הבחירה הסופית שלכם לשקולה ומאוזנת יותר.


המאמר באדיבות אתר אדריכלים ואתר וואלה לימודים – אוניברסיטה ,בגרות וקורסים.

פלאנט בילדינג | אדריכלות | עיצוב פנים | עיצוב הבית