זירה מקצועית לאדריכלים
מעצבים ואנשי מקצוע

מאגר חברות ואנשי מקצוע מובילים בעולם הבנייה

ובנוסף מאמרים ופורומים בנושאי הבנייה והעיצוב עם מיטב אנשי המקצוע בארץ

רוצים להעלות תוכן, חדשות, אירוע או כל דבר שיעניין את הגולשים? שלחו אלינו

איטום סדקים - כל מה שצריך לדעת

מאת: פרטי בניין

סדקים הם תופעה נפוצה שמתרחשת מתי שהוא במחזור חייו של כל מבנה, הם נגרמים ע"י תהליכים שונים שמתרחשים במבנה כמו למשל שקיעת יסודות, תזוזת קירות, בניה על קרקע לא יציבה, שינויי טמפרטורה ועוד.

סדקים בקירות הם לא רק מפגע אסטטי אלא הם עלולים לפגום בבטיחות של המבנה.

יש לא מעט סוגים של סדקים. לעתים מדובר בסדק חיצוני ולעתים מדובר בסדק פנימי לעתים מדובר בסדק במבנה טרומי או במבנה עשוי בלוקים ובטון וכל אחד מהם זקוק לחומר איטום אחר ולתהליך איטום אחר.

איטום סדקים מתבצע בד"כ ע"י אנשי מקצוע המתמחים בנושא של איטום , החומרים המשמשים לשם איטום הם שונים ומגוונים, יש חומרי איטום שמורחים אותם על הסדקים ויש חומרי איטום סדקים שאפילו מזריקים אותם לתוך הקיר.

תהליך של איטום סדקים רצוי שיתבצע רק בעזרת אנשי מקצוע שיודעים לאבחן ולזהות בדיוק באיזה סדק מדובר ואיזה איטום נדרש לו. מי שרוצה לעשות זאת בצורה הטובה ביותר רצוי שייעזר במהנדס בניין שיבצע פיקוח הנדסי על כל תהליך האיטום. .

להלן סקירה של סוגי הסדקים הנפוצים:

סדקי שערה- סדקי שערה הם כאלו שמופיעים רק על שכבת הטיח החיצונית ואינם חודרים למעמקי הקיר. סדקי שערה נגרמים בד"כ בשל שכבת טיח פגומה ולקויה ותהליך טיוח לקוי.

הפתרון שבעזרתו ניתן להשיג איטום של סדקי שערה הוא ציפוי הקיר בחומרים שונים שימנעו את המשך התרחבותו של הסדק.

סדקים נימים- אלו הם סדקים רחבים יותר מסדקי השערה, והם יכולים לחדור למעמקי הקיר. סדקים נימיים יכולים להופיע בין הבלוקים השונים או ביציקות הבטון.

סדקים עובדים –אלו סדקים רחבים שמתפשטים כל הזמן., והם מופיעים בד"כ במקום שבו יש חיבור בין שני חומרי עבודה שונים למשל חיבור בין בלוקים לבין יציקת בטון, או סביב אזור החלונות, או באזור שבו יש חיבור בין קיר לבין תקרה וכך הלאה.

בכל מקרה כאשר מדובר בסדקים עובדים הדבר עלול לגרום לרטיבות במעמקי הקיר, ולכן חשוב לבצע איטום שלהם במהירות וביעילות.

חשוב לזכור שהסתרת סדק ע"י התקנת פרופילים לא תביא להפסקת הסדק ויש לטפל בסדק בעזרת חומרי איטום ולא רק להסתיר אותו ע"י התקנת פרופילים יפים ומעוצבים.

כדאי גם לזכור שאיטום סדקים אינה פעולה פשוטה כמו עיצוב אלבום תמונות דיגיטלי שכל אחד יכול לבצע אותה בעזרת תוכנת מחשב, ולכן חשוב להיעזר רק באנשי מקצוע המתמחים בכל מה שקשור לתחום של איטום.